Як правильно перемикати передачі на велосипеді

M6Ситуація 1: тривалий, плавний підйом дороги.

це одна з найбільш поширених ситуацій. На початку підйому вам необхідно знаходитись на комфортній передачі – для більшості велосипедистів величина каденсу складає приблизно 90 циклів на хвилину. Коли збільшується навантаження і ви починаєте втрачати темп, зменьшить тиск на педалі і переключіться на нижчу передачу.

Зверніть увагу, перекидання ланцюга між передніми (ведучими) зірочками значно зменшує навантаження, відповідно, для оберту педалей потрібно буде прикласти менше зусиль. Перемикання між задніми зірочками необхідно для більш тонкого налаштування каденсу. Якщо вам потрібно педалювати стоячи, перекиньте ланцюг через одну-дві задні зірочки. Незначне підвищення передачі допоможе зробити перехід більш плавним. Якщо необхідно, переходьте з “стоячих” на “сидячі” передачі на протязі всього підйому.

Ситуація 2:  помірно крутий, розлогий, кам’янистий спуск на гірському; трейл плавно переходить в довгий підйом.

Досить складний випадок. Під час спуску, вам, швидше за все, захочеться залишити більш високу передачу, що входить в зону комфорту, щоб вдало проходити повороти. Але не втрачайте пильність, якщо ви застрягнете на якійсь перешкоді, вам потрібно буде змінити передачу. У нижній точці спуску, при переході на підйом, зменшіть частоту педалювання і перемкніться на  понижену передачу, яка забезпечить комфортне сходження.

Ситуація 3: групова поїздка по шосе, приближення до ділянки прискорення перед фінішем.

Найбільша помилка, яку допускає більшість велосипедистів під час прискорення — різке, шумне перемикання на підвищені передачі, сповіщаючи інших учасників про свої наміри. Таємне перемикання при підготовці до спринту бажано проводити в два етапи: завчасно змінити ведучу зірочку, і, тільки після цього, в процесі руху, потрібно  перемикатись на іншу зірочку касети. Змінюйте по одній передачі за раз, проїжджаючи потроху на кожній перед наступним перемиканням.

Ситуація 4: кам’янистий, технічний підйом на гірському ровері.

Якщо на технічному підйомі з пухким грунтом ви різко увімкнете понижену передачу, заднє колесо прокрутиться, ви втратите інерцію, що може призвести до зупинки. щоб цього уникнути, виїжджайте на перешкоду на підвищеній передачі в порівнянні з комфортною, це допоможе задній шині добре вчепитися і дасть вам інерцію, достатню для коротких силових ривків, необхідних для підняття на великі камені або дерев’яні східці. Не варто сподіватись що вдасться піднятись на них не прикладаючи зусиль.

Share This Story

Блог

You May Also Like